Boldog iskola

               BOLDOG ISKOLA LETT A CENTI

                                                    Mottónk:


„Ha az élettől egy citromot kapsz, készíts belőle limonádét.” (dr. Bagdy Emőke)

A 2017/18-as tanévben iskolánk sikerrel vett részt a Jobb Veled a Világ Alapítvány által működtetett Boldogság Intézet nyílt pályázatán, melyet a magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények számára írtak ki.

Igy iskolánk 2018 szeptemberében nyerte el a „Boldog iskola” címet.  A cím megszerzése egyben a további közös szakmai munka kezdete. Ennek megvalósítása során iskolánk évről évre elnyerheti és viselheti a Boldog Iskola, illetve Örökös Boldog Iskola címet. A program szorosan illeszkedik iskolánk pedagógiai alapelveihez, célkitűzéseihez, kiemelten a szeretetteljes emberi kapcsolatok kialakítása területén.

Az Alapítvány 2014-ben indította el Boldogságóra programját, melynek fővédnöke Prof. Dr. Bagdy Emőke. Megfogalmazása szerint:

„Arra törekszünk, hogy a Boldogságórák derűs és élmény gazdag feladatai, játékai, valamint gyakorlatai fokról fokra kibontakoztassák a derűt és életszeretetet. Gyermekeink így a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat, majd boldogságra képes emberré válhatnak.”

A pályázat által kínált módszer segít abban, hogy a programban résztvevő gyermekek olyan technikákat tanuljanak, amelyek segítséget adnak számukra a mindennapi életben. Létrejön egy fantasztikus osztályközösség, akik különböző megküzdési stratégiákat sajátítanak el, amelyeket különböző problémás helyzetekben tudnak alkalmazni. Ezen kívül személyiségfejlesztő és boldogságszint növelő technikákat tanulnak, valamint a pozitív megerősítés kihat önismeretük egészséges fejlődésére, teljesítményükre, eredményeikre és kapcsolataikra.

A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára.

A teljes Boldogságóra program 10 egymásra épülő témából áll, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Az egyes témakörök sorrendben:

  1. Boldogságfokozó hála
  2. Optimizmus gyakorlása
  3. Kapcsolatok ápolása
  4. Boldogító jócselekedetek
  5. Célok kitűzése és elérése
  6. Megküzdési stratégiák
  7. Apró örömök élvezete
  8. Megbocsátás
  9. Testmozgás
  10. Fenntartható boldogság

A program szelleme szerint minden pedagógusnak törekednie kell arra, hogy:

  • érdekesek legyenek a tanórák;
  • az osztály összetartását fokozzák;
  • legyen lehetőség személyiségfejlesztésre;
  • jó kapcsolatokat alakítsunk ki;
  • „érezd jól magad a bőrödben” szemlélet megteremtése;
  • diákok tanuljanak meg örömet találni játékban, feladatban, munkában és általában a mindennapokban;
  • adjunk módot a lelket építő éneklésre, és a testet fejlesztő mozgásra, sportra;
  • a gyerekek önbecsülése fejlődhessen;
  • érdekes rendezvények, versenyek legyenek az iskolában,
  • jó programok legyenek,
  • erősíteni kell a pedagógiai munkában a pozitív szemléletet, az élet szeretetét.


A Boldog Iskola cím egy tanévre szól, amely minden évben megújítható. A címmel rendelkező intézmény tagja lesz a Boldog Iskolák hálózatának, amelynek előnye, hogy részükre a Boldogság Intézet szakmai programokat szervez. Ezen kívül a sajátos arculat olyan megkülönböztető jegy lehet, amely vonzóvá teszi az iskolát a szülők és gyermekek számára is.